A partir de demà, 12 de maig, fins al dissabte 14, la Representació del CSIC a les Illes Balears porta dues activitats de divulgació científica a la Fira ‘Ciència per a tothom’, organitzada per la Universitat de les Illes Balear (UIB).

D’una banda, estrenem en primícia un Escape Room sobre ciència, ‘L’enigma del canvi global’. Aquest Escape Room ho provaran els alumnes de secundària que assistiran a la Fira aquest dijous i divendres. A part, el públic general major de 16 anys hi podrà participar a partir del divendres a la tarda i el dissabte fins al migdia.

‘L’enigma del canvi global’ és una prova que consisteix a desxifrar enigmes entorn de la temàtica del canvi global. Una investigadora del CSIC publicarà uns resultats molt importants en la pròxima Conferència de l’ONU sobre el canvi climàtic (COP27), a Egipte. No obstant això, alguns lobbies econòmics i industrials l’han amenaçat perquè el que es publicarà els suposarà un gran canvi. Davant aquesta situació, la investigadora ha decidit desaparèixer. Personal col·laborador de la investigadora sap que la investigadora ha deixat pistes a l’aula on impartia classes. Els seus companys i companyes demanaran ajuda per a trobar uns documents de vital importància.

Cartel del Escape Room del CSIC Balears

Des de la Representació del CSIC a les Illes Balears comptarem amb el suport de l’IFISC (CSIC-UIB) per a muntar aquesta activitat durant la Fira. A més, el joc s’ha finançat gràcies a la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.

 

 Horari i ubicació

 

El públic general podrà jugar a aquest Escape Room el divendres, 13 de maig, de 16.30 h. a 19.30 h., i el dissabte, 14 de maig, de 10.00 h. a 14.00 h. Estarà situat a l’Edifici Mateu Orfila, a l’Aula 16.

 

Plano Feria Ciencia per a tothom UIB

Cada joc pot durar entre 45 minuts i 1 hora, i podran entrar grups entre 4 i 6 persones.

Per a apuntar-se a l’activitat o reservar places caldrà anar al lloc d’informació, a prop de l’estació del metro de la UIB.

Exposició ‘Las chicas somos guerreras…y también ingenieras (y científicas, tecnólogas, matemáticas…)’

Cartel Exposición Las Chicas somos guerreras para la feria UIB

D’altra banda, exhibirem l’exposició del CSIC ‘Las chicas somos guerreras…y también ingenieras (y científicas, tecnólogas, matemáticas…)’, amb el suport de la Direcció General de Política Universitària i Recerca del GOIB. Aquesta exposició està constituïda per 26 panells amb il·lustracions molt actuals que van acompanyades de textos amens i suggeridors. A través d’aquests panells, el públic assistent podrà conèixer aspectes importants sobre el paper de les dones en la ciència i la tecnologia, com la seva contribució en l’avanç del coneixement científic i el fet que les noies no s’haurien d’enfrontar a cap obstacle a l’hora de decidir la seva professió. A més, la mostra dona a conèixer el nom i destaca el treball d’investigadores que actualment formen part del CSIC.

 

 

Horari i ubicació

 

Al Hall del metre de la UIB des del dijous a partir de les 08.30 h. fins al dissabte a les 14.00 h.

¡Compartir!